fredag 27 april 2007

Vem sa att tjejer ska hjälpa till med städningen hemma?

Jag hinner inte ikapp med städningen. Dina blir längre och längre, hennes små händer letar utforskande på alla nya ytor. Ställen som hon inte kunde nå till förut blir nya att utforska. Det enda jag hinner är att fösa allting en liten bit längre bort från henne, eller lyfta upp saker högre upp. Praktiskt men inte så snyggt.

Jag hinner bara med att städa upp dagens smulor och att diska dagens disk. Skura skåpsluckor? Nej det hinns inte med. Varje dag blir allting bara lite smutsigare hela tiden. För när dagens bestyr är gjorda då väntar ju nya projekt. Skruva upp lampor, göra gardiner, skura golv och plocka undan det som är föst eller upplagt på någon hylla. Men gud det låter som jag levde på 30-talet!!

Jag måste få tag på nån städare, nån som vet nån bra?

Börjar man bli gammal om man städar bland sina skor och hittar några som återigen blivit moderna?

Inga kommentarer: