torsdag 5 april 2007

Påsk vs. Pasqua


I år saknar jag påsken. Jag är ganska pysslig av mig och det har bara blivit värre efter Dina kom. Här kan man inte pyssla som i sverige. Det finns inga fjädrar eller pynt alls. Jag såg en fjäder idag men den satt på en Mona. Mona är alltså ingen tant med fjädrar på utan den traditionella tårtan/kakan/ägget eller vad det nu är. Det kan tydligen vara lite vad som. Här är allting färdigpysslat av nån tant eller gubbe som får betalt för det. Fy vad orättvist! Här sätter de nåt fult gulnat palmblad i en vas istället för det gamla hederliga riset. Palmbladet ska väl symbolisera de blad de lade framför jesus eller nåt. Tacka vet jag häxorna som ska flyga på sin kvast till blåkulla och riset som ska ha fjädrar och ägg och påsksnapsen som ska drickas alldeles för många. Har inte vi i sverige lite bättre fantasi än spanjorerna?

Inga kommentarer: