torsdag 19 april 2007

Uteliggare?...tja, varför inte


Idag har Dina fått göra allt som hon vill. Det har reulterat i
  1. Dina har fått en fin solbränna
  2. Mammas knä är paj
  3. Mamma har gått ner i vikt
  4. Mamma är trött
  5. Dina sover väldigt bra
Vi har varit i alla parker som finns här i närheten, vi har övat på att gå, ätit sand, träffat Kosmo och Susanna, varit på stranden med dom och sagt Hola till en massa främmande människor. Måste jag säga att Dina under nästan hela tiden varit tyst och nöjd, skrattat och varit precis den lilla ängelen som jag alltid önskat mig (i alla fall senaste dagarna). Den lilla stunden vi var hemma för att äta lunch så slogs hon och gnällde. Jag funderar på att flytta ut...vi behöver ju ingen lägenhet...iaf om Dina får bestämma.

-Mamma jag vill bli uteliggare!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha!!!
Perfekt ju, är man ute mycket så minskar risken att man blir sjuk...
Jag har också haft barn i den åldern som aldrig velat gå in. Jag löste det med regnställ och kaffe eller te i termos.
Tidningar kan man lika gärna läsa på bänken i parken. Det bästa är att man slipper städa eftersom det inte blir stökigt när man är ute!
Fast det är ganska irriterande när man själv vill gå in!!!:/

Kram Maja-Lina

Eva sa...

Ja, fast det är inte så lugnt med Dina. Läsa tidning skulle jag inte kunna. Måste gå efter med krokig rygg upp och ner för trappor och dylikt. Jag kan inte ens sätta mig och vila. Då sticker hon!

Anonym sa...

Vilken underbar dag

Maria Agrell, Barcelona sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag förstår vad jag har att vänta...

Än så länge nöjer sig Ted med att sova ute på terrassen HELA eftermiddagen. Sedan lunchen klockan tolv och nu vid fyra sover han ännu...

Lyx lyx lyx. Inte likadant alla dagar förstås.

Borde väcka honom och ge honom mat innan vi hämtar storebror på skolan.