onsdag 18 april 2007

The sun...what is it Simon? A large fire ball, but thats not importent right now...


Solen är dyr. Många svenskar spenderar mycket pengar på att få en solbränna. Gärna året om. På vintern solariesolas det och ibland åker man på en dyr solresa som spenderas på stranden. Vill man inte ha uva finns ju spraytan. Gärna dyr från Guerlain. När jag bodde i sverige brukade jag gå ut och lägga mig i bikini redan i april. Gratis solen skulle ju utnyttjas. Vissa släktingar (ni vet vilka ni är) och kompisar som kommer ner har gjort upp scheman på hur de ska få den bästa brännan. De ligger och pressar på något tak (komma närmare solen?) eller på stranden några timmar om dan. Man kan lätt peka ut turisterna i Parc Ciutadella nu såhär på våren. Det är de med bikini som ligger prickstilla i nån bökig pose för att de ska få sol även på sidan av magen. Konstigt att man lägger ner så mycket tid och pengar på något som ändå försvinner så fort.

Nu ska jag prova min nya bikini och lägga mig och sola på terassen.

Inga kommentarer: