måndag 23 april 2007

Sant Göran heter killen på svenska


Idag är det Sant Jordi. Tjejerna ska ge böcker till killarna och killarna ska ge rosor till tjejerna. Jag fick en ros, Fredrik fick ingen bok. Han får klara sig utan. Jag tror inte han skulle läsa en katalansk eller spansk bok. Hade ju kunnat köpa en bilderbok...eller en sån där popup bok för barn.

Jag blir så irriterad på en Pakistansk kille på spanskan som konstant sitter och kollar i min bok. Jag vet inte vad han tror han ska hitta där. Ibland rycker han tag i boken för att läsa vad jag skrivit. Jag försöker hålla handen för så han inte ska se men han vickar och gungar med kroppen tills han ser ändå. Han ser säkert jättekul ut, jag ser han bara i ögonvrån hur han åmar sig. Jag tror jag ska skriva fel med flit för att han ska göra bort sig när han ska läsa högt. Hihi.

Inga kommentarer: